A Happy School megálmodója és alapítója
"Volt egy álmom...amit úgy döntöttem, hogy megvalósítok. Mindannyian tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb a szakadék a közoktatás és a gyermekek között. Változik a világ. A közoktatásból sajnos sok esetben eltűnik az elhivatottság, a türelem, a szerető nevelés és tanítás, ellenben egyre nagyobbak a gyerekekkel szemben támasztott elvárások és a megugrandó akadályok. Nem csak a közoktatás, hanem a gyermekek is változnak. Az iskola sok esetben nem tud alkalmazkodni a gyermekek igényeihez és nincs lehetőség differenciálásra, és a gyermekek is sok esetben nehezen tudnak megfelelni az elvárásoknak. Mindez egyre nagyobb nehézséget jelent a gyerekek, a szülők és a pedagógusok számára egyaránt. Mi ebben szeretnénk segíteni. A gyerekek jelentős részének szüksége van a szerető környezetre, az egyéni igényekhez való alkalmazkodásra, az online világ helyett a sokkal hatékonyabb kontakt foglalkozásokra és a szociális ingerekre, ahol ők maguk is kibontakozhatnak, felfedhetik nehézségeiket és ahol valódi segítséget találnak ahhoz, hogy ezek a nehézségek megszűnjenek, és a sikertelenséget eredményes tanulás és sikerélmény váltsa fel. Ahol minden gyermek kedves, türelmes hozzáállással, kreativitással és hozzáértéssel kap számára megfelelő segítséget. Ahol egy kedves közösség tagja lehet, miközben olyan személyre szabott magas színvonalú támogatást kap, ami felkészíti őt az iskolai kihívásokkal való szembenézésre és azok legyőzésére. Egy ilyen helyet álmodtam meg, és ennek megvalósításához kerestem olyan szakembereket, akik teljes mértékben azonosulni tudnak ezzel a szemlélettel mindamellett, hogy kiváló pedagógusok. Ahol minden gyerek jól érzi magát, és ahol valóban élmény, és egyben célravezető és magas színvonalú a tanítás és a tanulás. Ez a hely a Happy School. "
Általános iskolai pedagógus - Iskolaelőkészítő, magyar és matematika foglalkozásvezető
"A 18. kerületi Gloriett iskolában dolgozom alsós pedagógusként. 12 éve vagyok tanító néni. A pályámat napközis tanítóként kezdtem, majd hamar osztályfőnök lettem. A tanítás mellett a délutáni csoportos tanulás szervezése - beleértve a korrepetálást és tehetséggondozást az egyik kedvenc feladatommá vált. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy elsőtől negyedik osztály végéig kísérhetem a gyerekeket az iskolába való beszoktatástól a felső tagozatig, így komplexen átlátom az alsó tagozatos gyerekek esetleges tanulási nehézségeit és azt, hogy hol és hogyan tudok segíteni. A tanítás mellett egyik legfontosabb feladatomnak tartom a tanulás megszerettetését. Hisz minden gyermek szívesebben ül le tanulni, ha nem csak kötelességként tekint arra, hanem örömöt és élményt is talál benne. Célom az, hogy a gyerekekkel nyugodt körülmények között, jó hangulatban, közvetlen kapcsolatban, együttműködve tudjunk hatékonyan haladni a tanulásban és megoldjuk a problémákat, nehézségeket. A foglalkozásaimat szakértelemmel, kreatív oktatási módszerekkel, korosztálynak megfelelően játékosan és izgalmasan igyekszem tartani, ezzel megalapozva, segítve a tanulás és az adott tantárgy megszeretését, a nehézségek kiküszöbölését és az önálló tanulási folyamat elérését."
Szociálpedagógus - Tanulástechnikai, tanulásmódszertani tréner
"Több éve foglalkozom általános iskolás gyermekek tanításával és fejlesztésével, mely nem csupán az adott tantárgyra, hanem az önbizalmukra és a motivációjukra is irányul. Rendkívül fontosnak tartom, hogy a gyerekek alaposan, de gyakorlattal vegyítve sajátíthassák el a tudást, olyan plusz információkkal, melyek könnyebben érthetővé teszik számukra az adott tananyagot. Az életünknek elengedhetetlen része, főleg gyermekkorban, hogy mindenki megkapja a kellő odafigyelést, megértést és támogatást, amire szüksége van, és ami által képessé válik a fejlődésre. Ebben a rohanó világban elengedhetetlen, hogy a gyermekek elsajátítsák azokat a kompetenciákat és készségeket, melyeket a jelenlegi közoktatási rendszerben bizonyos okokból kifolyólag nem tudnak átadni nekik, illetve csupán abból is adódnak, hogy minden gyermek teljesen egyedi tanulási szokásokkal, érdeklődési körrel és személyiségjegyekkel rendelkezik, így kiemelten figyelek arra, hogy pozitív megerősítéssel, odafigyeléssel, következetességgel és megértéssel forduljak feléjük. A mikrocsoport remek lehetőséget kínál arra, hogy a gyermekek egyéni igényeik és képességeik szerint tanulhassanak, nem csupán tőlünk, hanem egymástól, fejlesztve ezzel a szociális és kommunikációs képességeiket is."
Általános iskolai pedagógus - Fejlesztő pedagógus - Iskolaelőkészítő foglalkozásvezető
"Andráska Anikónak hívnak. Több éves szakmai tapasztalattal rendelkező tanító néni, gyógypedagógiai-tanár, gyakorlatvezető mentortanári szakvizsgával rendelkező pedagógus vagyok. Minden kisgyermek életében meghatározó az iskolába lépés pillanata. Melyik szülő ne akarná a legjobbat a gyermekének, ki ne szeretné, hogy a gyereke ügyes, okos legyen, és felnőtt korára sikeres emberré váljon. Ehhez az alapokat már kisgyermekkorban kell lerakni. A kis csoportos foglalkozásokon nyugodt, kiegyensúlyozott légkörben lehetőségem van alkalmazkodni az egyéni különbözőségekhez, szinte személyre szabott fejlesztést nyújthatok. Játékos formában, tapasztalás útján szereznek ismereteket, fejlődnek azok a készségeik és képességeik, amelyek szükségesek ahhoz, hogy megfelelően teljesítsenek az iskolában. Minden alkalommal egy lépéssel közelebb kerülhet gyermekük a kiegyensúlyozott iskolás léthez."
Óvodapedagógus - Iskolaelőkészítő foglalkozásvezető
"Óvodapedagógusként a gyermekek játékos fejlesztése mindig is központi szerepet töltött be nálam. Az élményalapú foglalkozások által az óvodáskorú gyermekek a tanulásra nem teherként fognak tekinteni, hanem élvezni és szeretni fogják és az elsajátított ismereteiket társítani tudják majd az élményeikhez, ezáltal hosszú távon megmaradnak az elsajátított ismeretek és a kialakult készségek. Fontos számomra a vidám és barátságos környezet és a bizalmi légkör megteremtése, hiszen ez elengedhetetlen ahhoz, hogy a gyerekek félelem nélkül forduljanak hozzám, ha segítségre van szükségük. Célom, hogy segítséget nyújtsak abban, hogy az óvoda és az iskola közötti átmenet zökkenőmentes és sikeres legyen, hogy ne legyenek hiányosságok és hogy a gyerekek az iskolában fel tudják venni a közös tempót. Ha mindez megvan, akkor szívesebben fognak bejárni az iskolába mert sikerélményük lesz. A mikro csoportot nagyon hasznosnak gondolom, mert ezáltal az egyéni bánásmód kerül előtérbe, így minden gyermekkel a saját képességeihez mérten tudunk haladni. "
Tanítóképző főiskolai hallgató - Pedagógiai Asszisztens
"Korán rájöttem arra, hogy mi is az én utam. Jelenleg a Tanítóképző Főiskola hallgatója vagyok és minden erőmmel azon vagyok, hogy valóra váltsam az álmom, hogy tanító néni lehessek. Addig is, a tanulással párhuzamosan pedagógiai asszisztensként dolgozom egy általános iskolában és évek óta táboroztatok. Két évig önkénteskedtem nyári gyermektáborban és a következő 3 évben Rajvezető-asszisztens pozícióban dolgoztam, majd az elmúlt két nyáron Rajvezetői pozíciót töltöttem be, sok-sok kisgyermekkel. Imádok a gyerekekkel foglalkozni, ez számomra elhivatottság. Örülök, hogy egy ilyen lehetőséget kaphattam, hogy a Happy School csapat tagjaként azt csinálhatom, amit a legjobban szeretek, szívvel, lélekkel, elhivatottsággal. "
Általános iskolai felsős pedagógus - Matematika szakos tanár
Mottóm: "Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, mindenképp igazad lesz." Henry Ford szavaival kezdem minden évemet immár 33 éve és az a célom, hogy a gyermekek elsősorban a mondat elejét célozzák meg. A 18. kerületi Gloriett iskolában dolgozom felsős pedagógusként. Tanító-matematika szakos tanárként rálátásom van az alsótól kezdve a gimnáziumi oktatás matematika követelményein át a teljes tananyagra. Mivel a pályámat tanító néniként kezdtem, a magyarázataimban is rengeteg a kedves, játékos hasonlat, így a tantárgyak közötti kapcsolódások is erősödnek. Büszke vagyok arra, hogy sok diákom számolt be arról, hogy már nem mumus a matek, illetve több tanulóm is a felvételi vizsgán 50 pontot ért el. Hiszek a személyes kapcsolatban és abban, hogy együtt többre vagyunk képesek.